onsdag 25 juni 2014

Så igår var jag på Gotahälsan, vilket toppen ställe.
Alla var väldigt lugna och harmoniska.
Först gick vi igenom papperna som jag hade med mej.
Massa massa frågor och svar. Herregud kände mej helt vimmelkantig av allt prat och all info.
Givetvis undersökte han mej också.
Och tillslut så fick jag min diagnos då.
Tänk att det skulle ta 32 år av mitt 43 år långa liv, bra jobbat svensksjukvård BRA!

Så nu ska jag bara hitta en bra läkare som det kan fungera och skriva ut dom medicinerna som jag behöver.
Någon som vet någon bra i Varberg med omnejd?

Diagnosen han satte var EDS, hypermobilitet & klassisk.
Det innebär för mej överrörlighet, värk och en faslig massa annat!
Annars så sök efter EDS riksförbund i Sverige där finns mycket bra info.

Han skulle även ordna med papper till arbetsterapeuten så jag får rätt rullstol och även en elrullstol.
För det har ju strulat med detta sedan min AT gjorde en kovändning och ansåg att en rullstol inte skulle hjälpa mej.
Så äntligen kan jag spara på mina leder och slippa en massa värk.
Och jag kan även fortsätta att åka på festivaler, yes!
Papper för tandvården, så den går på högkostnadskortet, toppen.
Mycket papper blir det!

Men det är skönt att någon "tar över" när man inte orkar längre.
För idag är jag bra trasig efter alla timmar i bilen igår.
Ont utav bara helsike och trött.
Så nu är det snart dagsfärska sängen, sköööönt.
Ska bara samla ork för att ta mej en dusch, jobbigt.
Men nu kan jag inte skjuta på det längre...hua.
Så kram på er så hörs vi 😍

1 kommentar:

  1. Lämnar en kommentar här för att visa att ja kikar in :)

    Stor KraaaM

    www.vinterflikkan.blogg.se

    SvaraRadera