tisdag 21 januari 2014



Tiden går och hösten har rusat förbi.
Min kropp har varit bråkig och eländig.
Haft ett bäcken som varit riktigt elakt mot mej.
Ben som gnisslar mot ben, en skärande hemsk värk.
Men just den värken har blivit bättre, men jag klara inte av att gå några länge sträcker.
Ett varv på Coop är är max. liksom.
På en bra dag då, en dålig dag blir jag hemma helt enkelt.
Ut och gå med min underbara man finns liksom inte längre.
Men denna värkar har då blir bättre för jag har fått ett mer potent läkemedel.
Toppen men jobbigt innan man hittar rätt dos.
Så det har varit en del experimenterande i ett par veckor, men nu ska den närma sej en lösning iallafall :)

Så nu har jag faktiskt tagit ett beslut.
Ett riktigt jobbigt beslut.
Mina barn säjer att jag är löjlig, och visst då är jag väl det :)
Men det är ju faktiskt ett hjälpmedel inte mer än så...
Jag ska till Arbetsteraputen för att beställa rullstol.
Så nu är det offentligt, puh.
Sajobbigt men jag behöver ju faktiskt detta för att kunna ta mej ut mer,
jag kan ju bara inte sitta inlåst hemma.
En manuell och en elrullstol.

Den manuella tror jag blir en Panthera.

Exakt modell vet jag ju inte ännu, men typ denna.

Elrullen vill jag verkligen ska vara en Zoomability.
Kolla länken för att se den.
http://www.zoomability.com/sv/


Men vi får se vad som finns tillhanda.
Den är vad jag önska mej iallafall.
Med den skulle jag kunna ta mej ut igen.
Fota, ut i skogen, stranden ja massa vardagliga saker :)
Vi får se vad som händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar